Rate this post

در بحث تعمیر موتور ماشین لباسشویی به دلیل این که وظیفه آن بر قراری این دستگاه را بر عهده دارد ، و این قطعه در داخل دستگاه یکی از رایج ترین و مهم ترین قطعات و قسمت های ماشین لباسشویی است.

خراب بودن این بخش از دستگاه به دلیل نقش منحصر آن همانند خرابی کل لباسشویی و ضعیف شدن آن است. در صورت بروز اختلال ماشین لباسشویی امکان این که موتور آن خراب و یا تضعیف شده باشد بسیار زیاد می باشد.

البته این را بدانید که تعویض و یا تعمیر موتور ماشین لباسشویی یکی از مسئله های جدی هست که باید به آن بررسی دقیق شود زیرا اگر احساس می کنید چرخان ماشین لباسشویی شما نمی چرخد و یا از نشانه های خرابی موتور لباسشویی از قبیل : پمپ نشدن آب ، عدم چرخاندن لباس‌ ها توسط ماشین لباسشویی ، خشک نشدن و مرطوب بودن لباس‌ ها ، رخداد اختلال در هر چرخه.

در صورت هر گونه از این نشانه ها متخصصان و کارشناس های تعمیرات کرج را در جریان بزارید و هم چان این مرکز علاوه بر تعمیر ماشین لباسشویی تعمیر یخچال هم در منزله تعمیرات یخچال سامسونگ کرج را هم دارد زیرا نمایندگی یخچال سامسونگ در کرج با توجه به رسیدگی تعمیرات لوازم خانگی خدمات ارزنده ایی را در اختیار کاربران و مخاطبان قرار می دهد.

همان طور که گفته می شود در صورت ملاحظه هر کدام یک از نشانه‌ های مشخص شده در این بخش توصیه می‌ شود دستگاه را خاموش کرده ، و حتما دستگاه را از برق بکشید تا بیشتر از این اختلال دیگه ایی به قطعات دیگر ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید...
انجام چه کارهایی باعث کوتاه شدن عمر لوازم خانگی شما می شود؟

در این صورت شما لزوما با در نظر گرفتن امکانات لازم با تعمیر کار حتما در ارتباط باشید و همه ی این عیوب و ایراد را برای آن مطرح کنید. تا در شرایط لازم مشکل شما حل و فصل شود.

از عوامل تعمیر موتور ماشین لباسشویی چه مشکلاتی در موتور دستگاه بروز پیدا می کند؟

اگر موتور لباسشویی شما به طور مطلق خاموش شود ، همه مورد های دیگر از کار می افتد.

در حالی که در ماشین لباسشویی خود نشانه هایی همانند کار نکردن چرخش لباس ها در داخل دستگاه ، بروز ایراد در روش پاکیزگی و یا شست و شو و یا با مسئله خشک نشدن لباس ها رو به رو شدید ، بلا فاصله در بخش عوض کردن موتور و یا تعمیر کردن موتور ماشین لباسشویی خود اقدامات لازم را انجام بدهید.

به طور متداول خراب شدن موتور لباسشویی باعث این می شود که دستگاه اصلا اکتیو نشود و یا این که صدای بسیار زیادی را تولید کند.

هم چنان سبب ارتعاش و لرزش در داخل دستگاه و در حین چرخه شده و به تسمه آن نیز صدمه جدی وارد می کند.

از دیگر عامل هایی که با خرابی موتور ایجاد می شود ، می توان به مورد های زیر اشاره کرد:

  1. احتمال دارد اتفاقی رخ بدهد که ماشین لباسشویی نتواند آب را وارد و یا خروج کند و یا این که بچرخد. این اتفاق ها هنگامی رخ داده می شود که موتور روشن می شود. اما در صورت خرابی آن ، جلوگیر کارکرد قسمت های مطرح شده خواهد شد.
  2. دلیل ممکن دیگر اتصال دهنده در این است که سطح نا هموار موتور را به سیستم جا به جایی قدرت وصل می کند. عوض کردن تنها انتخاب مناسبی است. پاره شدن تسمه ، کلاچ کهنه از دیگر عامل های ممکنی است که رخ داده شود.
بیشتر بخوانید...
مزایای تعمیر ماشین لباسشویی

موتور های دستگاه برای حرکت و چرخش در دو سمت متناوب طراحی شده است. و این امکان را به سیستم دستگاه می دهد که کلیه ی سیم پیچ های آن در یک سمت و جهت سوخته شده باشد. و متاسفانه در صورت خرابی قطعی موتور باید , حتما به طور کلی عوض شود.

وظیفه موتور لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی موظف است راهنمایی قطعاتی را که دستگاه آن را امکان پر شدن از آب و همینطور هم زدن ، چرخش و تخلیه می کند را دارد.

در قسمت پایینی ماشین لباسشویی یک ناحیه بتنی برای حفظ و تعادل داشتن رو موتور دستگاه در دوره های بالا تهیه شده است که حائز حجم و وزن بسیار زیادی است.

موتور الکتریکی لباسشویی سبب این می شود که گیربکس بسیار سنگینی که به محفظه داخلی فولادی اتصال داده شده است ، حرکت کند.

ماشین لباسشویی دارای دو محفظه استیلی است. که این نوع محفظه داخلی دارای شیار های بسیاری است که لباس را در آن محفوظ نگه می دارد.

در بین آن هم یک همزن وجود دارد و کناره ها هم نیز دارای یک شکاف است تا موقع چرخش آب بتواند از آن محفظه دستگاه خارج شود.

محفظه خارجی که به طور مطلق آب بندی شده است ، به تنه دستگاه وصل می شود. و از آنجا که محفظه داخلی در مدت طول چرخه شستشو دچار ارتعاش می شود ، باید به فُرم و ظاهر خاصی اتصال داده شود که بدون هیچ برخورد به قسمت های دیگه دستگاه , به درستی عمل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *