تشخیص خرابی یخچال
3.3/5 - (3 امتیاز)

آیا می دانید بسیاری از مشکلات یخچال ها در اثر عدم استفاده درست ایجاد می شود و برخی از این مشکلات را می توان به سادگی عیب یابی و در خانه رفع نمود؟ آیا می دانید فواید و مزایای نمایندگی و مرکز معتبر و مجاز تعمیر برد یخچال در کرج چیست و خدماتی که این نمایندگی ارائه می کند به چه صورت است؟ مهم ترین مشکلات و ارورهای یخچال فریزر و ساید بای ساید ها و بهترین نکات در مورد استفاده از آنها چیست؟ برای تشخیص خرابی یخچال می توانید با تعمیرات یخچال در کرج که یکی از بهترین تعمیرگاه های کرج است کمک بگیرید. این تعمیرگاه با تکیه بر نیروهای متخصص خود در زمینه تعمیرات، در دست داشتن لوازم یدکی مورد نیاز برای تعمیر و همینطور پایین بودن هزینه های تعمیر خود آماده خدمت رسانی به شما شهروندان گرامی است.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم نیاز به تخصصی شدن علوم و مهارت‌ها گریز ناپذیر است. یعنی هر کس باید در رشته‌ای خاص تخصص داشته باشد و در همان زمینه فعالیت کند. تشخیص خرابی یخچال  و تعمیر آن و فریزر های جدید نیز از این مسئله مستثنی نیست و باید توسط افراد متخصص و کار بلد انجام شود. دخالت انسان‌ها در کارهایی که تخصص ندارند، نه تنها کمکی به رفع مشکل نمی‌کند، بلکه باعث بروز مشکلات جدیدی نیز خواهد شد.

مرکز تعمیرات کرج بهترین فرصت برای رفع و تعمیر برد یخچال در کرج با سریع ترین زمان برای شما شهروندان گرامی است.

 

هزینه تعمیر یخچال 

شما به دنبال برآورد هزینه ی تعمیرات یخچال در کرج می باشید؟ قبل از هر چیزی در ابتدا باید مشکل آن را و تشخیص خرابی یخچال خود را با متخصصین در میان بگذارید. شاید شما عزیزان فقط به دنبال پرس و جوی هزینه شارژ گاز یخچال در محل می باشید. یا به دنبال قیمت یک قطعه ای خاص از یخچال می باشید. اما در موارد دیگر برای اطلاع از هزینه ی تعمیر ابتدا یخچال شما باید مورد بررسی دقیقی توسط متخصصین قرار بگیرد. چرا متخصصین؟ به دلیل آنکه برای تشخیص خرابی یخچال یک تعویض کار تخصص کافی ندارد و شخص تعویض کار در هر شرایطی حتی با وجود کوچک ترین اشکالی که با تعمیر بر طرف می شود به دنبال تعویض قطعه می باشد. همانطور که می دانید با توجه به تحریم هایی که در آن قرار گرفته ایم در حال حاضر هم خرید و هم تعویض قطعات کاری دشوار و هزینه بردار می باشد. در نتیجه برای برآورد هزینه تعمیرات یخچال در کرج  به افرادی متخصص رجوع کنید.

تشخیص خرابی یخچال

چرا تعمییرات کرج؟

تعمیرات یخچال و فریزر در محل توسط تعمییرات کرج با در نظر گرفتن راحتی مشتریان و همشهریان عزیز کرجی انجام می پذیرد. ما در خانه و منزل شما به تشخیص خرابی یخچال  و تعمیر آن می پردازیم. سعی ما بر این است تا در سریع ترین زمان مشکل شما را حل کنیم تا وسایل یخچال شما خراب نشوند. از دیگر مزایای تعمیرات یخچال کرج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه خدمات تعمیر انواع یخچال و فریزر در سراسر کرج
  • داشتن نیروهای با تجربه در زمینه تعمیر انواع یخچال و فریزر
  • ارائه خدمات رسانی با کیفیت بالا
  • هزینه های مناسب طبق تعرفه
  • تعهد بالا نسبت به کار
  • خدمات پس از تعمیر
  • ارائه فاکتوری مستند
  • اعزام سریع متخصص در محل

 

 روش های کاربردی برای تشخیص خرابی یخچال 

 

۱- چگونگی پی بردن به وضعیت یک یخچال فریزر خراب

۲- یافتن مشکل با وجود روشن بودن چراغ آن

۳- علت عدم ایجاد سرمایش در یخچال چه چیز می تواند باشد؟

۴- یخچال را در حالت روشن تحت نظر خود قرار دهید

۵- علت نشتی های موجود در یخچال چیست؟

روش اول

 

  1. در مرحله ی اول برای تشخیص خرابی یخچال به وصل بودن دوشاخه یخچال به پریز برق توجه کنید در مرحله ی بعد نحوه قرار گیری یخچال فریزر خود را بررسی کنید. در حالتی که از دیوار فاصله گرفته بود آن را به مکان اولیه خود انتقال داده و از صحت وصل بودن دوشاخه یخچال به پریز برق اطمینان حاصل نمایید. به عبارت دیگر شما باید ابتدا یخچال را در حالی ثابت و پایدار نگه داشته و سپس دوشاخه متصل به برق پریز را چک نمایید تا اطمینان حاصل کنید که اثری از لختی سیم و یا قطع جریان برق وجود نداشته باشد. توجه داشته باشید هرگونه گره خوردگی و کاهش اندازه سیم ممکن است منجر به نقص در یخچال فریزر شما شود. در چنین شرایطی توصیه می کنیم با مشاهده ی هر گونه حالت قطعی یا لختی سیم با تعمیرکار تعمیرات یخچال در کرج  تماس گرفته و هرگز خودتان سرخود وارد عمل نشوید.
  2. شما باید در صورت استفاده از سیم رابط بین یخچال و ورودی برق آن را به طور کامل حذف نمایید. در این حالت سیم رابط ممکن است مخدوش و یا آسیب دیده باشد و به همین خاطر علت روشن نشدن یخچال قرار گیرد. شما باید دو شاخه یخچال خود را مستقیما به دو ورودی برق یا پریز وصل کرده و اگر مشکل روشن نشدن یخچال فوق حل گردید اقدام به تعویض سیم رابط نمایید.
  3. در این حالت برای تشخیص خرابی یخچال  برای اینکه متوجه شوید مشکل روشن نشدن یخچال از ورودی برق است یا نه؟ می بایست دستگاه برقی سالم دیگر را در مجاورت یخچال به همان پریز برق متصل کنید و جریان برق را در دستگاه جدید امتحان نمایید. اگر دستگاه جدید نیز روشن نشود متوجه خواهید شد که فیوز برق یا جعبه مدار برق شما دچار اشکال می باشد.
    .تعمیر ساید بای ساید
  4. راهکار دیگر این است که دو شاخه یخچال را به پریزی دیگر متصل کنید. اگر مشکل حل شود متوجه می شوید که مشکل از ورودی برق قیلی بوده است. برای تست کردن وجود ولتاژ برق در پریز معیوب باید از یک مولتی متر استفاده نمایید. اگر شما با طریقه استفاده از مولتی متر را آشنایی ندارید می توانید با یک تعمیرکار برق یا تکنسین حرفه ای تماس گرفته و مشکل را در ارتباط بگذارید.
  5.  جریان برق یخچال را برای مدتی قطع کرده و دوباره وصل کنید. برای ریست کردن جریان برق شما باید سراغ جعبه قطع مدار و فیوز برق رفته و این کار را انجام دهید. این حالت شباهت زیادی به ریست کردن گوشی موبایل و یا کمپیوتر می باشد. با این کار جریان برق کلی مدتی قطع شده و دوباره به کار انداخته می شود.
بیشتر بخوانید...
ترمودیسک یخچال

روش دوم

  1. چک کردن عقربه دماسنج داخل یخچال: بدین منظور شما می توانید دماسنج داخل یخچال را بررسی نمایید. برای این کار عقربه دماسنج را چرخانده و متوجه گرم شدن آن خواهید شد. گرم بودن دماسنج نشانگر این خواهد بودکه یخچال شما روشن است. لازم به ذکر است به منظور اطمینان یافتن از آزمایش انجام داده، دماسنج های فریزر را نیز چک فرمایید زیرا ممکن است سرمای فریزر مانع از حس صحیح گرمای دماسنج یخچال شوید.  نکته: دمای داخل یخچال باید بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد و دمای فریزر آن باید در دمایی بین ۱۵- تا ۱۸- درجه سانتیگراد قرار داده باشد.
  2. از گردش درست جریان هوا در داخل یخچال اطمینان حاصی فرمایید: برای این کار لازم است تا فضای بین دیوار و یخچال خود را بررسی نمایید. اصولا فضای استاندارد یخچال از کناره ها فضایی در حدود ۳ اینچ (۷۶ میلیمتر) و از بالا ۱ اینچ (۲۵ میلیمتر) باید در نظر گرفته شود. با این کار جریان هوای مورد نیاز موتور موجود است و در نتیجه موتور عملکزد بهتری خواهد داشت.
    .تعمیر یخچال فریزر
  3. کوئل کندانسور یخچال را با جارو یا فرچه تمیز کنید این عمل موجب می شود گرمای موجود در کوئل کندانسور پخش شده و یخچال عملکرد بهتری داشته باشد نکته ای که باید شما توجه کنید به آن این است که این قطعه رو باید یک بار در سال تمیز کنید.

روش سوم

  1. در این حالت شما باید ابتدا عقربه دماسنج یخچال خود را بررسی کنید. با استفاده از این عقربه می توانید دمای یخچال خود را کاهش دهید. توجه داشته باشید در این مواقع باید دماسنج یخچال و فریزر را باهم بررسی کنید، زیرا ممکن است برودت موجود در فریزر باعث خنک ماندن یخچال شما شده و شما را از نقص موجود در یخچال خود غافل سازد. لازم به ذکر است شما باید این کار را برای فریزر خود نیز انجام دهید.

نکته: دمای داخل یخچال باید بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد و دمای فریزر آن باید در دمایی بین ۱۵- تا ۱۸- درجه سانتیگراد قرار داده باشد.

  1. شما باید منافذ موجود بین فریزر و یخچال را بررسی کرده و حتی لوله تخلیه را که برای خارج کردن یخ و تخلیه مواد زائد به کار می رود چک نمایید.توصیه می شود در مواقع بررسی یخچال لوله تخلیه را در اولویت خود قرار داده و در صورت رویت مواد زائد آن را تخلیه نمایید. این مواد زائد ممکن موجب اختلال در یخچال شما شود.
  2. از سالم بودن درب یخچال خود اطمینان حاصل فرمایید: در این حالت برای آنکه از سالم بودن درب یخچال مطلع شوید می توانید روشی ساده را به کار ببرید. به این صورت که با قرار دادن یک برگ کاغذ در بین درب یخچال و یخچال می توانید این کار را انجام دهید. سپس کاغذ موجود را به سمت بیرون بکشید. در این حالت اگر با کشیدن کاغذ متوجه اصطکاک شوید این مسئله گویای ان است که درب یخچال شما سالم بوده و مشکلی از این بابت متوجه آن نیست.
بیشتر بخوانید...
چگونه از زنگ زدگی یخچال جلوگیری کنیم ؟

توصیه: شما باید این عمل را برای تمام نواحی درب یخچال انجام دهید. اگر در جایی متوجه شدید هیچ اصطکاکی بین کاغذ و درب یخچال ایجاد نشد این به منزله آن است که درب یخچال شما دارای نقض بوده و لاستیک درب تعویض گردد.

  1. اجزای یخچال خود را وارسی نمایید: در این حالت شما با استفاده از یک مولتی متر می توانید جریان برق مختلف مختلف یخچال از قبیل سوئیچ درب، تایمر و ترموستات یخ زدای و فن اواپراتور را امتحان کرده و اتصالات احتمالی را پیدا نمایید.

روش چهارم

  1. تشخیص خرابی یخچال به عوامل متعددی می توانند بستگی داشته باشد که موجب اختلال در روند کارکرد همیشگی یخچال شوند. اگر شما در یک محیط مرطوب زندگی می کنید و یخچال تان ناگهان دچار نقص شده و اختلالی در آن به وجود آمد، کافیست تا دمای آن را کاهش دهید تا شرایط فعلی محیط روی عملکرد یخچال تاثیری نداشته باشد.

نکته: اگر به خاطر شرایط مرطوب محیط مجبور شدید دمای یخچال را به کاهش دهید تا برودت لازم را پیدا کند، باید حداکثر یک روز کامل یا بیشتر منتظر بمانید تا یخچال دستور فوق را به صورت کامل اجرا کند.

  1. زمانی که فریزر دارای یخ فراوانی باشد یخ زدای فریزر را روشن کرده و کوئل کندانسور را تمیز نمایید: در صورتی که کوئل کندانسور تمیز نشود قادر به پخش جریان ملایم گرما در داخل یخچال نخواهد بود و در نتیجه منجر به سرمای مداوم و بیش از حد داخل یخچال خواهد شد. زمانی که یخ زدای یخچال معیوب باشد کوئل اواپراتور منجر به تولید سرمای بیش از حد داخل یخچال خواهد شد.
  2. بررسی وضعیت درب یخچال: همانطور می دانید درب یخچال به گونه ای طراحی شده است است که مانع از خروج سرمای داخل یخچال به بیرون شده و درنتیجه مواد غذایی سالم نگه داشته می شوند. اما اگر درب یخچال دچار نقضی شده باشد چه اتفاقی می افتد؟ در پاسخ به این سوال خیلی صریح می توان گفت در این حالت سرمای یخچال به بیرون انتشار پیدا خواهد کرد. با انتشار سرمای داخل یخچال به محیط بیرون آن، محیط داخل یخچال رفته رفته ملایم تر خواهد شد و در نتیجه کمپرسور موجود در یخچال به صورت مداوم ملزم به تولید و انتقال سرما به محیط داخلی یخچال خواهد بود. تداوم این نقضی موجود به کارکرد بیشتر یخچال و در نتیجه استهلاک موتور و افزایش مصرف انرژی برق منجر خواهد شد.

توصیه: مطابق با توصیه ای که در بخش قبلی صورت گرفت شما باید از برگه ای کاغذ را در تمام نواحی درب یخچال گذاشته و اصطکاک موجود بین درب یخچال و کاغذ را سنجش کنید. در نواحی که هیچ اصطگاگی بییم کاغذ و درب یخچال ایجاد نشد به منزله آن است که لاستیک درب یخچال شما معیوب بوده و هر چه زودتر باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید تا از هدر رفتن سرمای یخچال به بیرون و مصرف بیشتر انرژی برق جلو گیری نمایید.

  1. تمیز کردن کوئل کندانسور یخچال با جارو یا فرچه: این عمل موجب می شود گرمای موجود در کوئل کندانسور پخش شده و یخچال عملکرد بهتری داشته و در نتیجه به خنک بودن داخل یخچال خود را تضمین نمایید.

نکته: شما باید کوئل کندانسور نصب شده در پشت یخچال خود را یک بار در سال تمیز کنید.

  1. اتصالات احتمالی قطعات مختلف یخچال را چک نمایید. به منظور بررسی هرگونه اتصالی احتمالی لازم است با یک مولتی متر اکثر اجزای یخچال اعم از فن اواپوریتور، تایمر یخ زدا، اورلود و موتور کمپرسور را چک نمایید. اتصالی در هر یک ا این اجزا منجر می شود تا یخچال به درستی کار نکند.
  2. با یک مولتی متر جریان برق ورودی از پریز به داخل یخچال را بررسی نمایید. توصیه جد می شود که این کار را با ابزار سالم و نهایت ایمنی انجام دهید.
بیشتر بخوانید...
چگونه لامپ یخچال فریزر خود را عوض کنیم ؟

نکته: ولتاژ برق باید عددی بین ۱۰۸ ت ۱۲۱ وات باشد.

روش پنجم

  1. ممکن است تا به حال برای شما این مشکل پیش آمده باشد که یخچال شما دچار نشتی آب شده و کف آشپزخانه خود مملو از آب شده است. یکی از دلایل آن عدم تخلیه به موقع مخزن یخچال می باشد. شاید باید حداقل سالی یک بار مخزن یخچال خود را تخلیه نمایید تا مواد زائد آن به بیرون انتقال داده شوند. همچنین هنگام تخلیه ممکن است آب موجود به بیرون هدایت نشود در این حالت مشکل از لوله تخلیه بوده و به عبارتی لوله مسدود شده و لازم تا آن را سرویس کنید. جهت سرویس استفاده از فشار هوا معقول ترین راه می باشد، در غیر این صورت استفاده از سرنگ آغشته به جوش شیرین یا سفید کننده پیشنهاد می شود.

نکته: جهت انجام تخلیه مخزن و یا بر طرف کردن انسداد لوله تخلیه لازم است تا از خاموشی یخچال خود اطمینان لازم را کسب نمایید.

.

  1. اگر یخچال فریزر شما با کف آشپزخانه خانه شما تراز نیست مشکلاتی را در عملکرد اجزای مختلف یخچال به وجود خواهد آورد و منجر به نشتی آب در یخچال شما خواهد شد. به طور کلی طراحی یخچال به گونه ای انجام شده است که در سطح بدون شیب کارایی کامل خواهد داشت. پس اگر یخچال شما در یک موقعیت شیبدار قرار گرفته، باید هر چه زودتر اصلاح گردد. بدین منظور ابتدا برق یخچال را غبر فعال کرده و یخچال خود را جا به جا کرده و یا از وسایل دیگر جهت تراز کردن یخچال استفاده نمایید.

نکته: از قسمت بالای یخچال جهت جا به جایی یخچال استفاده نمایید.

  1.  اگر فیلتر آب یخچال خود متوجه شدید که آن به درستی در جای خود قرار نگرفته است آن را اصلاح نمایید زیرا عدم انجام این کار منجر به نشتی آب از داخل یخچال به بیرون می شود. لازمه انجام این کار قطع کردن کامل برق یخچال، بیرون کشیدن و جاسازی دوباره فیلتر است. همچنین باید فیلتر آب را در زمان های مشخص و مطابق با آنچه در دفترچه راهنمای یخچال مشخص شده است چک کنید تا از سالم بودن اطلاع پیدا نمایید. در صورتی که فیتلرهای موجود آن دچار گرفتگی شده باشند باید نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

برد یخچال

عملکرد قسمت‌های مختلف یخچال توسط قطعه‌ای الکترونیکی کنترل و مدیریت می‌شود که برد نام دارد. تمامی بخش‌های دیگر از جمله خازن‌ها، مدارات و… بر روی این برد قرار می‌گیرند. برد یخچال مانند یک کنترلر، تمامی اقدامات یک یخچال را زیر نظر خواهد داشت. اموری چون کنترل عملکرد کمپرسور، عمل سرمایش یخچال، برفک زدایی و سایر قسمت‌هایی که در یخچال‌های پیشرفته‌تر از طریق صفحه نمایش و پنل جلوی یخچال به آن اعمال می‌شود را برعهده دارد. بنابراین از کار افتادن برد یخچال به معنای بروز مشکل در عملکرد سایر بخش‌ها و خرابی یخچال است. به همین علت لازم است در صورت مشکل برای برد یخچال ساید بای ساید و سایر انواع یخچال‎ها به تعمیر برد یخچال در کرج بپردازید.

تشخیص خرابی یخچال

نشانه‌های خرابی برد یخچال

مشکل برد یخچال می‌تواند به سرعت در عملکرد آن تاثیر بگذارد. بنابراین مشاهده هر کدام از مشکلات زیر می‌تواند نتیجه بروز مشکل و یا خرابی برد یخچال و لزوم تعمیر برد یخچال فریزر باشد:

  • از کار افتادن پنل جلویی یخچال
  • اژ کار افتادن عملکرد یخچال
  • کاهش سرمای یخچال
  • عدم انجام دستورات وارد شده در نمایشگر
  • ایجاد برفک در یخچال
  • سر و صداهای عجیب در قسمت موتور یخچال

تشخیص خرابی یخچال

البته توجه داشته باشید که بروز این مشکلات به معنی خرابی و مشکل صد در صدی در برد یخچال فریزر و ساید بای ساید و نیاز به تعمیرات برد یخچال نیست. مشکلات دیگری هم می‌تواند سبب بروز این نشانه‎ها شود. بنابراین لازم است از یک کارشناس متخصص تعمیرات یخچال در کرج درخواست کنید تا به دقت یخچال شما بررسی شده و علت به درستی تشخیص داده شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *