Rate this post

تعمیر اواپراتور یخچال پروسه ایی است که در طی آن اختلالات موجود در این قطعه رفع می شوند. و این مسئله میتواند، اختلالات سرمایشی یخچال را نیز بر طرف کند و شما می توانید از عملکرد آن اطمینان خاطر را داشته باشید. اگر همراه مشکلاتی در روش خنک کردن یخچال تان هستید ، نکته های ارائه دهنده در این مقاله به شما این کمک را می کند که در طی آشنایی با ساختار و تعمیر اواپراتور یخچال ، روش ها و مراحل تعمیر این قطعه را نیز یاد بگیرید.

اواپراتور یک فرآیندی در لوله های پیچ در پیچ در یخچال است که زیر نظر تبخیر کننده نیز از آن حساب برده میشود. بسته به ابعاد یخچال ها و طرح آن ها ، طرح های متفاوت اواپراتور که در آن ها اعمال شده است. گاز سرد کننده یخچال ، بعد از تبدیل شدن به مایع ، از راه لوله مویین وارد اواپراتور می شود و در این قسمت به حالت بخار در آورده می شود. فشار این گاز در اواپراتور تقریبا کم شده و در آخر ، منتهی به خنک شدن فضای داخلی یخچال میشود. تاثیر این قطعه در چرخه سرمایشی یخچال سبب این شده که بتوان از روی روش کار گردش خنک سازی ، آگاه وضعیت کاری این نوع قطعه شد.

به عبارتی هر موقع احساس کردید دمای سرمای یخچال تان کاهش یافته است یا به هر شکلی هیچ سرمایی از خود ندارد ، مهم ترین و مشکوک ترین علت خرابی آن می تواند از اواپراتور باشد. البته کم شدن دمای سرمای یخچال امکان این را دارد دلایل دیگری را هم داشته باشد؛ اما بی تردید اواپراتور هم در این بخش نقش مهم و به سزایی را دارد.

بیشتر بخوانید...
انجام چه کارهایی باعث کوتاه شدن عمر لوازم خانگی شما می شود؟

آنچه بسیار حائز اهمیت است در این است که در این مواقع ، اواپراتور به سرعت بررسی دقیق شده و اقدامات تعمیری لازم برای حل مشکل این قطعه اعمال می شود.

تعمیر اواپراتور یخچال به چه صورت انجام داده می شود؟

در تعمیر اواپراتور یخچال خرابی اواپراتور حتی امکان این را داشته باشد که مصرف برق یخچال شما را نیز بسیار زیاد تر نشان دهد. به خاطر همین لازم بر این است که این قطعه را در اسرع وقت احیا و یا عوض کنید. برای تعمیر اواپراتور یخچال ، باید اول آسیب دیدگی دقیق این قطعه به طور کامل تعیین شود. و احتمال دارد به عوض کردن اواپراتور نیز باشد و یا در حالت مطلوب و مناسب ، با چند حرکت , بازسازی شده و مشکل آن بر طرف می شود.

هم چنان تصمیم گیری در این باره بستگی دارد به این که اواپراتور یخچال مورد نظر از نوع صفحه ایی است و یا قفسه ایی و یا لوله ایی یا پرده دار و یا خنک کننده . ساختار هر کدام یک از این طرح ها بسیار متفاوت است و آشکار است که روند های تعمیر آن ها هم حائز تفاوت هایی با هم باشد. که شما دوستان عزیز می توانید حین بر قراری و یا تماس با نمایندگی یخچال سامسونگ در کرج ، از تعمیر اواپراتور یخچال تان به بهترین نحوه اطمینان خاطر را داشته باشید. تیم تعمیرات یخچال در کرج با به همراه داشتن لوازمات مورد نظر به خانه شما ارسال شده و در حین بررسی دقیق اواپراتور ، اقدام به تعمیر یا عوض کردن این قطعه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید...
تعمیر کندانسور یخچال

علت یخ زدن اواپراتور

دلیل یخ زدگی اواپراتور یکی از رایج ترین اختلالاتی است که این قطعه را محتاج بررسی دقیق و بازسازی تخصصی می کند. این مسئله دلیل های متعددی دارد که مهم ترین آن ها ، کم شدن ماده خنک کننده است. و ممکن است محفظه گاز یخچال دچار چکه شده و یا به دلیل های نشتی بعضی از بخش ها ، از ظرفیت این ماده کم شود.

به همین خاطر است که اواپراتور یخ زده معضلاتی را در روش کاری یخچال تولید خواهد کرد. برای رفع کردن کردن این مشکل در طول این پروسه از تعمیر اواپراتور یخچال ، تعمیرکار قبل از هر کاری محل چکه کردن را رَصَد می کند. و در نهایت نشتی آن را بر طرف کرده و به همین ترتیب این عیب و ایرادات را حل می کند. البته عمل جریان بارگذاری گاز یخچال هم نیز اقدام دیگه ایی نسبت به تعمیر اواپراتور یخچال است که حتما باید به شکل صحیح و درست اعمال بشود. کار کردن یخچال با گاز کم به مدت طولانی هم سرمای آن را کم می کند و هم سبب به روز مشکلاتی در قسمت های متفاوت آن انجام داده می شود.

عوض کردن فن اواپراتور یخچال

عوض کردن فن اواپراتور یخچال به عنوان یکی از اصولی ترین مرحله های تعمیر اواپراتور یخچال ، به سلسله مراتب زیر انجام داده می شود:

۱- ابتدا همه مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و کشو ها را به طور کامل بیرون بیاورید.

۲- رویه ی اواپراتور را باز کنید.

۳- روکش و اتصال های آن با فن اواپراتور را با دقت کامل جدا کنید.

بیشتر بخوانید...
تشخیص خرابی یخچال

۴- در همین حال کابل های برق یا پریز ها را جدا کرده و فن صدمه دیده را بیرون بیاورید.

۵- فن مدرن را جانشین فن خراب کنید. و ملاحظه فرمایید که فن جدید باید حتما اصل باشد.

۶- فن اواپراتور را نصب کرده و بعد از بستن کابل ها آن ها را بر روی رویه نصب کنید.

۷- و به عنوان مرحله آخر تعمیر اواپراتور یخچال و عوض کردن فن آن ، روکش اوپراتور را طبق حالت مرحله اول ببندید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *