Rate this post

از تعمیر کندانسور یخچال که یکی از اجزای بیرونی یخچال به حساب می آید موقع خرید باید هواستان دقیق جکع باشد که ایرادتی در کندانسور وجود نداشته باشد , با این حال از تعریف کامل کندانسور یخچال که یکی از اجزای بیرونی یخچال ها می باشد که وظیفه آن انتقال گرمای تولید شده در گردونه های اواپراتور را بر عهده دارد.

این اجزا که به صورت سیم پیچی هایی که در قسمت پشتیِ یخچال جای گرفته شده است ، بعضی اوقات بر اثر نشتی و یا کثیفی و آلودگی بیش از حد ، به تعمیر و تبدیل نیز نیاز پیدا میکنند , در واقع آلودگی ، گرد و غبار ، خاک و یا صدمه های فیزیکی به پهنای این لوله های پیچ در پیچ ، در واقع عامل هایی هستند که احتمال این را دارد که دیر یا زود به سراغ شما بیایند و امکان این را هم دارد که به تعمیر کندانسور یخچال در تعمیرات یخچال سامسونگ کرج نیاز پیدا کنید.

به این مورد توجه داشته باشید که عوض کردن و تعمیر کردن کندانسور یخچال سامسونگ به دلایل حساس بودن بالای این قطعه ، حتما باید توسط کارشناس های مجاز نمایندگی یخچال سامسونگ در کرج انجام گرفته شود.

ما در این بخش از تعمیر یخچال فریزر در کرج برای تعمیر یا عوض کردن این نوع قطعه با روندهای مردن امروزی ، در خدمت شما خواهیم بود و البته شما همیشه می توانید پیش از عمل برای تعمیر یا عوض کردن کندانسور یخچال سامسونگ شما، با تمیز کردن قطعی و کامل ، کارکرد آن ها را به طور کامل توسعه داد.

بیشتر بخوانید...
تنظیمات دما یخچال اسنوا چگونه انجام می شود ؟

ما در این بخش از مطالب، با بهره گیری از علم کارشناسان فنی خود در نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ، شما را با روش کارکرد انتقال حرارت یخچال، نشانه های خرابی ، راه حلی برای تعمیر کندانسور یخچال سامسونگ و روش عوض کردن آنها آشنا خواهیم کرد , با ما همراه باشید.

کندانسور یخچال چگونه کار می کند؟

اولین اطلاعاتی که باید در این موضوع از تعمیر کندانسور یخچال بدانید در این است که یخچال فریزر شما با حذف گرما از داخل یخچال کار می کند و به همین خاطر تنها هوای سرد را در داخل دستگاه نگه می دارد. این روند قطعا شبیه عملکرد یک تکه یخ در نوشیدنی شما است. یخ ، گرما را از داخل نوشیدنی شما کاملا جذب می کند و پس از آن ، تبدیل به مایع می شود , اما معضل اصلی دقیقا در همینجا است که بعد از آب شدن یخ ، عمل جریان خنک سازی نیز متوقف می شود.
به خاطر همین کارشناس های فنی در زمان های قدیم ساختاری را درست کرده اند که در دنیای امروزی در همه ی یخچال های مدرن به کار رفته است , که در این ساختار ۳ قطعه اصلی و متداول وجود دارد: اواپراتور ، کمپرسور و کندانسور.

هنگامی که سردکننده سر آغاز مایعی سرد و تا حدی بخار شده وارد اواپراتور می شود ، فن داخل یخچال ، هوا را از راه و روش سیم پیچ های اواپراتور به بیرون هدایت می کند. هم چنان به دلیل سرد تر بودن خنک کننده ، گرما جذب خنک کننده یا همان مبرد می شود.

بیشتر بخوانید...
هزینه تعمیر یخچال

حالا این هوای سرد به مکرر به یخچال باز گردانده می شود و سرد کننده هم چنان به ربایش هوای گرم ادامه می دهد تا به آخر برسد. در این بخش از ادامه این مراحل از تعمیرات کندانسور یخچال ، سرد کننده به مقدار و به میزان و حدی گرم شده است که در همه ی اواپراتور ها به بخار تبدیل می شود , و حالا بخار وارد ماشین فشرده هوا می شود و عنصر و مولکول های بخار را به هم منسجم تر می کند. و این مسئله هم سبب گرم تر شدن خنک کننده و یا مبرد می شود.

نشانه های خرابی انتقال حرارت یخچال

لوله های کندانسور سرد هستند!

همان طور که بیان شد ، لوله های کندانسور وظیفه انتقال حرارت گرما را بر عهده دارند. این لوله ها در صورت عملکرد صحیح باید گرم باشند تا اطمینان داشته باشید که عکل جریان جذب گرما از بخار ، چگالش ، متراکم سازی خنک کننده و برگشت مکرر به اواپراتو ر ، به طریقه صحیحی انجام گرفته می شود.

یخچال شما خنک نمی شود!

هنگامی که کندانسور (انتقال حرارت) یخچال با گَرد و خاک و یا آلودگی پوشیده می شود ، یخچال شما به درستی کار نمی کند و خنک نمی شود , البته خنک شدن یخچال می تواند دلیل هایی مثل بسته نبودن درب یخچال ، مشکلات متراکم کننده و … نیز وجود داشته باشد.

با نشتی یخچال مواجه می شوید!

سرد کننده از لوله های نازک انتقال حرارت گرما عبور می کند و با آزاد کردن هوا و دمای گرمای خود ، به مرور به اواپراتور باز گردانده می شود و این فرآیند به طور  پی در پی در یخچال شما تکرار می شود و احتمال این را دارد که بعضی اوقات به دلیل های خرابی در این لوله ها و یا پوسیدگی ، با نشتی یخچال رو به رو شوید , در این نوع مواقع باید به طور سریع برای تعمیر کندانسور یخچال سامسونگ اقدام کنید زیرا که در این حالت کل عمل جریان های آزاد سازی گرما و خنک کردن آن دچار معضل می شود , برای همین این نشتی می تواند سبب خرابی متراکم کننده دستگاه نیز شود.

بیشتر بخوانید...
نمایندگی یخچال سامسونگ در کرج
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *