هزینه تعمیر یخچال
Rate this post

هزینه تعمیر یخچال با توجه به مدل یخچال و همچنین با توجه به اینکه کدام قطعه یخچال دچار آسیب شده است، متفاوت می باشد. یخچال از کاربردی ترین وسایل در منزل ها هستند، که از آن ها برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. برای بالا بردن عمر یخچال لازم است یک سری نکات را رعایت کنیم، که یادگیری آن ها بسیار ضروری است.  اگر به نکات لازم برای مراقبت از یخچال توجه نکنیم، در آینده مجبور به پرداخت مبالغ هنگفتی بابت هزینه تعمیر یخچال خواهیم شد.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر یخچال

یخچال‌ها از قطعات متفاوت و پرکاربردی تشکیل شده‌اند، که به دلایل مختلف و در طول زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعمیر یخچال را محتمل می‌سازند. بنابراین هزینه تعمیر هریک از این قطعات بر کل هزینه تعمیر یخچال تاثیرگذار خواهد بود. برخی از قطعات یخچال مانند ترموستات،  کمپرسور، آب‌سردکن، برد یخچال، تایمر موتور از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

از طرفی توجه داشته باشید که هزینه تعمیر یخچال قدیمی، به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز برای تعمیر یخچال در بازار، با یخچال‌های ساید بای ساید، معمولی و جدید بسیار متفاوت خواهد بود.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر یخچال

هزینه تعمیر یخچال خانگی

هزینه تعمیر یخچال خانگی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. تکنسین های متخصص تعمیر یخچال می توانند انواع یخچال فریزرهای جدید و قدیمی، خانگی و صنعتی و ساید بای‌ ساید را تعمیر کنند. حتما شما می دانید که هزینه تعمیر یخچال خانگی با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. با توجه به این نکته که یخچال از مهم‌ ترین ابزار برقی در منزل است و از آنجایی که کشور ما درگیر تحریم می باشد و نیز قیمت دلار هر روز در حال افزایش است، بنابراین قیمت لوازم برقی بسیار بالا می باشد.  لذا اگر به هر دلیلی یخچال خراب شود، تعویض آن به لحاظ مالی کار بسیار دشواری خواهد بود. به همین دلیل، حتماً آگاهی از هزینه تعمیر یخچال برای شما حائز اهمیت است.

یخچال های جدید به واسطه این که دارای تکنولوژی سیستم پیچیده و بسیار حساسی هستند، عیب یابی و تعمیر آنها نیاز به تخصص دارد. همان طور که پیش تر گفته شد، یخچال از قطعاتی ساخته شده است که تعمیر هر یک از آنها دارای قیمت متفاوتی می باشد و بر هزینه تعمیر یخچال تاثیر خواهد گذاشت. در این قسمت قصد داریم برخی از دلایل شایع خرابی یخچال را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید...
تعمیر اواپراتور یخچال

قطعاتی که خرابی آنها در هزینه تعمیر یخچال موثر است:

در این جا به معرفی برخی از قطعات یخچال که خرابی آنها مشکلات جدی را به وجود می آورد پرداخته و کمی نیز از کارکرد آنها را توضیح خواهم داد.

 گاز یخچال

یخچال برای خنک نگه داشتن محفظه داخلی خود به گاز مخصوصی نیاز دارد. نشتی در لوله های گاز یخچال، کندانسور یا داخل یخچال باعث خالی شدن این گاز می شود. در چنین شرایطی باید گاز یخچال را شارژ کرد.

تعمیر کاران برای شارژ گاز از قطعات مشخصی که عبارت اند از والف، درایر،کندانسور ضمیمه، شست و شوی مدار گاز و نیز لوله ی موئی استفاده می کنند. لازم به ذکر است که به کار بردن هر یک از این قطعات، هزینه تعمیر یخچال را تغییر می دهد.

شارژ گاز یخچال

برد الکترونیکی

در یخچال های جدید، برد الکترونیکی، جایگزین قطعات مکانیکی شده است. برد الکترونیکی باعث به وجود آمدن پیچیدگی جدیدی در یخچال شده است. در این یخچال ها، برد الکترونیکی جایگزین تایمر دیفراست شده است. همچنین سیستم پردازشگری در یخچال های مدرن تعبیه شده است. این سیستم نیز از برد الکترونیکی بهره می گیرد. بنابراین خرابی این قطعه ارزشمند باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای در یخچال خواهد شد.

 

کمپرسور

کمپرسور در یخچال، نقش موتور را ایفا می‌کند. به گونه‌ای که گاز درون دستگاه را فشرده کرده و آن را به سرما تبدیل می‌کند. به همین دلیل کمپرسور تاثیرگذارترین قطعه بر هزینه تعمیر یخچال است.

 تعمیر کمپرسور

 

 ترموستات

ترموستات جزو قطعاتی است که خراب شدن آن را به راحتی می توان متوجه شد. از بارزترین نشانه های خرابی ترموستات، کار کردن یکسره ی کمپرسور است. در واقع اگر یخچال به صورت ناگهانی خاموش شود یا کارکرد کمپرسور به مشکل بخورد. خرابی ترموستات از اولین احتمالاتی است که در نظر گرفته می شود. حال که به اهمیت نقش ترموستات در یخچال آگاه شدید، لازم است که بدانید، هزینه تعمیر ترموستات و یا تعویض آن به نوع یخچال و برند آن نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید...
تنظیمات دما یخچال اسنوا چگونه انجام می شود ؟

تعمیر ترموستات

 

  فن یخچال

از شایع ترین دلایل داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر می توان به مشکلاتی در فن اشاره کرد. فن یخچال نقش بسیار مهمی در صحت کار کردن انواع یخچال فریزرها دارد. این فن ممکن است فن داخلی، فن کمپرسور یا فن تبخیر باشد. این فن ها به ترتیب برای خنک کردن محیط یخچال، کمپرسور و برقراری جریان هوا در فضای سیم پیچ موتور به کار می روند. با توجه به مدل یخچال و نوع فن معیوب هزینه تعمیر یخچال متفاوت است.

تعمیر  فن یخچال

یخ‌ساز یخچال

در یخچال های قدیمی قالب هایی برای یخ وجود داشت که باید پس از مصرف به طور دستی آب داخل آن ریخته و در فریزر قرار می دادند. اما در یخچال های جدید یک یخ ساز تعبیه شده است، که کار را راحت تر می کند. بنابراین به کمک این سیستم  به صورت اتوماتیک و همواره یخ وجود دارد. اما گاه استفاده نادرست یا بیش از حد از یخ ساز باعث خرابی آن می شود، که تعمیر آن بر هزینه تعمیر یخچال بسیار تاثیر گذار است.

 

تایمر یخچال

تایمر یخچال از جمله قطعاتی است که نقش بسیار مهمی را در بهبود کارکرد یخچال ایفا می کند. به کمک تایمر یخچال دمای داخل محفظه تنظیم می شود. خرابی این قطعه باعث یخ زدگی مواد غذایی و منجمد شدن آنها می شود. هرگاه تایمر یخچال خراب شد،برای جلوگیری از هزینه های احتمالی بیشتر و از بین رفتن مواد غذایی بهتر است در اسرع وقت تایمر تعویض شود.

 

رله اورلود

رله اورلود از دیگر قطعات مهم و کاربردی در یخچال به حساب می آید. کار آن محافظت از دستگاه در برابر اضافه بار و جلوگیری از آسیب دیدن سیستم مرکزی آن می باشد. چنانچه این قطعه دچار خرابی شود باید فورا برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید.

هزینه تعمیر رله اورلود

 

 

 

آیا بهتر است برای تعمیر یخچال به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

واضح است که تعمیر کردن یخچال در محل قطعا بهتر از انتقال آن به تعمیرگاه است. چنانچه تعمیر کار بتواند تمامی ابزار لازم جهت تعمیر را با خود به محل بیاورد و خرابی یخچال طوری باشد، که تعمیرکار یخچال بتواند در محل عیب آن را رفع کند، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. شاید تصور کنید هزینه ایاب و ذهاب هزینه نهایی شما را افزایش خواهد داد. اما به این نکته توجه داشته باشید که برای انتقال یخچال به تعمیرگاه، حداقل نیاز به یک کارگر ساده و استفاده از خدمات وانت‌بار می باشد.

بیشتر بخوانید...
نمایندگی یخچال اسنوا در کرج

چنانچه قصد داشته باشید که از خدمات تعمیرات یخچال در منزل بهره ببرید، این هزینه‌ها به‌طور کامل حذف خواهند شد. علاوه بر آن  یخچال از خطرات احتمالی مانند ضربه خوردن، سقوط، قر شدن و … در امان خواهد بود.

باید نوع یخچال اعم از ساید بای ساید، دو قلو، تک درب یا … را به تعمیرکار بگویید، تا ابزار و قطعات مورد نیاز تعمیر را با خود بیاورد و یا پس از عیب‌یابی یخچال در محل، قطعه مورد نیاز را تهیه کرده و یخچال را تعمیر کند.

البته عوامل دیگری نیز می تواند بر هزینه تعمیر یخچال تاثیر گذار باشد. از جمله این موارد می توان به مدت زمان گارانتی برای خدمات یخچال فریزر اشاره کرد. در ضمن استفاده از قطعات اصل و معتبر یا متفرقه برای برند یخچال هزینه تعمیر یخچال را تحت شعاع قرار میدهد. از طرفی تکنولوژی به کار رفته در یخچال فریزر نیز هزینه تعمیر یخچال را تغییر میدهد.

همچنین گاه به دلایل متفاوت شما مجبور به نصب مجدد لوازم برقی خود می شوید. اما جالب است که بدانید در مورد یخچال ساید بای ساید نصب مجدد کار ساده ای نیست. از آن جایی که یخچال ساید بای ساید قسمت های درونی و بیرونی دارد، برای نصب آن به دقت بالایی نیاز است. بنابراین برای نصب این یخچال بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید. این کار برای شما هزینه ای در بر خواهد داشت که جزو هزینه تعمیر یخچال محسوب می شود.

سخن پایانی

همان طور که مستحضر هستید، یخچال یک وسیله برقی بسیار مهم و پر کاربرد است. لذا برای تعمیر یخچالی که دچار مشکل شده است نیاز به یک تعمیر کار مجرب و کاردان است. شرکت تعمیرات کرج مفتخر است که دارای کادری باتجربه و متخصص است. بنابراین در صورت بروز مشکل در یخچال می توانید با خیالی آسوده تعمیرات یخچال کرج را به ما بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *